Neem Contact op

Passie voor ondernemerschap

Relaties bouwen en zaken doen met elkaar

In het onderlinge contact gaat het ons om de mensen. De ontmoeting met  de mens achter de ondernemer of bestuurder. Ook onze levenspartners zijn altijd van harte welkom bij de club. Dat maakt ons anders, een fijne combinatie van persoonlijke ontmoetingen en zakelijke kansen. De loyaliteit en onderlinge binding is groot. Nieuwe leden worden enthousiast omarmd. Als de klik er is ontstaat een trouwe relatie met de club. De saamhorigheid is groot, elkaar kennen en elkaar business gunnen is een belangrijk goed binnen de club.

Lees hier onze visie missie document

We vormen een netwerk van grote en kleine ondernemers. Niet de omvang van onze bedrijven, maar de drijfveer van de ondernemer of bestuurder is wat ons bindt. We houden van zelfbewuste, enthousiaste en nieuwsgierige mensen. We ontmoeten elkaar omdat we geïnteresseerd zijn in de manier waarop bedrijven of organisaties vernieuwd worden. Hoe markten worden ontwikkeld en de wijze waarop interne processen georganiseerd worden. We willen er alles van weten. Het houdt onze scherp in onze eigen business. Zaken doen met elkaar is waar het om draait bij de Business Club van 83. 

Founder van de FBK Games

We zijn opgericht als founder van de FBK Games. Het jaarlijkse atletiekgala, waar we ons mee verbonden voelen. Het is onze manier om meer voor topsport en daarmee voor de samenleving te doen. De AA Drink FBK Games is het jaarlijkse atletiekgala waar sinds 1981 vele (inter)nationale records zijn gevestigd. Onze eigen Dafne Schippers liep er afgelopen jaar als eerste Nederlands atlete de 100 meter onder de 11 seconden. De AA drink FBK Games is dé Nederlandse klassieker in de atletieksport.

Naast het bijwonen van de FBK Games hebben we een goedgevuld en mooi activiteitenprogramma.  We zien elkaar heel regelmatig en houden van lekker eten met een drankje. Dit combineren we graag, maar niet altijd, met een inhoudelijk programma. Kennismaken met een nieuw initiatief, een bijzonder evenement of festival. Kom maar op. We houden van verrassing, van frisse ideeën en culturele inspiratie. Maar ook sportieve activiteiten staan op het programma; de jaarlijkse golfdag, de Funny Business Keems of een dagje zeilen.  We zijn tenslotte de founder van de FBK Games en het dus aan onze stand verplicht.

Ook in de toekomst zullen we vooral een echte business-to-business club blijven, daar liggen ons roots, dat is ons bestaansrecht. Maar in de huidige tijdgeest, de tijd waarin zaken in steeds hoger tempo op ons afkomen en waarin tijd onze grootste schaarste is, zullen we meer moeten doen. Ook als businessclub staan we voor de opgave waarde te creëren voor onze leden en voor de samenleving. Dat is voor een bedrijf of een organisatie vanzelfsprekend, maar ook voor onze club.

Inspiratie en kennisdeling

Daarom zetten we ook in op  inspiratie. We willen onze leden ondersteunen en waar mogelijk versterken door kennis te delen. Kennisdeling tussen de leden onderling, maar ook willen we kennis van buiten af naar ons toe halen. Inspirerende sprekers uitnodigen,

interactieve bijeenkomsten organiseren of tafelgesprekken met bijzondere gasten. We willen mensen ontmoeten die iets op de agenda zetten. Mensen met een missie, een bijzondere invalshoek of een actueel onderwerp waar we iets van kunnen leren. Zij  kunnen ons verder brengen in onze manier van zakendoen, ons verrijken, onze relaties verder uitbouwen en onze scope op de wereld verbreden.  En dit doen we niet alleen voor onze eigen leden. We nodigen er zo nu en dan ook andere businessclubs bij uit. Samen organiseren omdat we willen verbinden. We geloven dat je alleen kunt vermenigvuldigen door te delen.

De signatuur van onze leden is divers. Bedrijven uit de vastgoedsector, de maakindustrie, zorginstellingen, dienstverleners, hospitality, overheid en non-profit, ze zijn allemaal goed vertegenwoordigd in onze club. Daar zijn we trots op. We betekenen iets voor ze en zij voor elkaar. Echter anno 2015 zien we ook verschuivingen in de wijze waarop bedrijven ondernemen of zichzelf organiseren.  We zien bijna overal de flexibele schil ontstaan, we zien partnerships in plaats van overnames en we zien innovatieve start-ups met passie en beleving, met jonge ondernemers die een idee hebben. Een rotsvaste overtuiging dat ze de wereld gaan veroveren. Om als businessclub een goede weergave van het huidige ondernemers klimaat te zijn zullen we ons moeten verbreden. Dit leidt tot nieuwe inzichten, inspiratie en verbeeldingskracht.  We worden er met elkaar sterker van. 

Wij zijn Twente

In Hengelo liggen onze roots, jaarlijks worden daar de AA Drink FBK Games georganiseerd. En als het aan ons ligt blijft dit nog jaren zo. Maar we realiseren ons ook dat de wereld ons speelveld is. Zakendoen laat zich niet begrenzen. Dus ook onze businessclub slaat haar vleugels uit, ontwikkelt zich naar een meer regionale oriëntatie. We dragen bij aan de economische ontwikkeling van Twente. Wij zijn Twente! En daar zijn we trots op.